Obuku pilota na vazduhoplovnoj akademiji Pegaz pružaju iskusni i profesionalni instruktori. Nastavni plan i program pokriva sve aspekte letačke obuke, od osnova letenja do naprednih tehnika, obezbeđujući da učenici steknu sveobuhvatno obrazovanje i da su dobro pripremljeni da postanu vešti piloti.
Licenca privatnog pilota (PPL) prema standardima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu (EASA) je licenca koja sertifikuje pojedinca da leti avionom u lične i nekomercijalne svrhe.
Da bi pristupio kursu za PPL, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Prava imaoca dozvole:
Plan obuke:
Fond časova teorijske obuke je 120 (nastavni čas je 60 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Kompletna obuka za ovu licencu traje 3 meseca s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Nakon završetka obuke, kandidat će dobiti PPL i moći će upravljati avionom kao privatni pilot, uz određena ograničenja. Da bi održao važeći PPL, pilot mora da nastavi da ispunjava medicinske zahteve i da redovno leti kako bi održao svoje letačke veštine, u skladu sa EASA propisima.
Licenca komercijalnog pilota (CPL) prema standardima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu (EASA) je licenca koja sertifikuje pojedinca da leti avionom u komercijalne svrhe, kao što je prevoz putnika ili tereta za novčanu nadoknadu ili posao.
Da bi pristupio kursu za CPL, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Prava imaoca dozvole:
Plan obuke:
Fond časova teorijske obuke je 250 (nastavni čas je 60 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Teorijska obuka za ovu licencu traje 5 nedelja, po 5 sati nastave dnevno.
Sa praktičnom nastavom može da se počne nakon 65% odslušane teorijske nastave. Praktična nastava se provodi kroz 20-25 dana, s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
*Kandidati za dozvolu profesionalnog pilota (CPL) moraju da ispune zahteve za klasu ili tip vazduhoplova na kojem će se sprovesti praktičan ispit.
Nakon završetka obuke, kandidat će dobiti CPL i moći će upravljati avionom kao komercijalni pilot, uz određena ograničenja. Da bi održao važeći CPL, pilot mora da nastavi da ispunjava medicinske uslove i da redovno leti kako bi održao svoje letačke veštine, u skladu sa EASA propisima. Pored toga, od nosioca CPL-a se može zahtevati da dobije dodatne sertifikate i ovlašćenja, kao što je ovlašćenje za letenje na avionu sa više motora (MEP), u zavisnosti od tipa aviona kojim planira da komercijalno leti.
Licenca transportnog pilota (ATPL) prema standardima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu (EASA) je najviši nivo sertifikacije pilota i potrebna je pilotima da upravljaju komercijalnim avionima za avio-kompaniju.
Da bi pristupio kursu za ATPL, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Fond časova teorijske obuke je 659 (nastavni čas je 60 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Teorijska obuka za ovu licencu traje 24 nedelja (6 meseci), po 5 sati nastave dnevno.
Za kandidata sa CPL(A) ili ovlascenjem IR traje 17 nedelja (4 meseca),, po 5 sati nastave dnevno.
Za kandidata sa CPL(A) i ovlascenjem IR traje 12 nedelja (3 meseca),, po 5 sati nastave dnevno.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Nakon završetka obuke, kandidat će dobiti ATPL i moći će da leti kao kapetan u avionu avio kompanije, uz određena ograničenja. Da bi održao važeći ATPL, pilot mora da nastavi da ispunjava medicinske uslove i da redovno leti kako bi održao svoje letačke veštine, u skladu sa EASA propisima. Pored toga, od nosioca ATPL-a se može zahtevati da dobije dodatne sertifikate i ovlašćenja, kao što je ovlašćenje za tip (type rating) za određeni tip aviona, u zavisnosti od tipa aviona kojim planira da komercijalno leti.
Instrument Rating - Single Engine (IR-SE) prema standardima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu (EASA) je sertifikat koji omogućava pilotu da leti u instrumentalnim meteorološkim uslovima (IMC).
Da bi pristupio kursu za IR-SE, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Fond časova teorijske obuke je 160 (nastavni čas je 60 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Teorijska obuka za ovu licencu traje 5 nedelja, po 5 sati nastave dnevno.
Sa praktičnom nastavom može da se počne nakon 65% odslušane teorijske nastave.
Kompletna obuka za zvanje IR-SE traje 4 meseca, s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Nakon završetka obuke, kandidat će dobiti IR-SE i moći će leteti u instrumentalnim uslovima (IMC) kao kapetan, uz određena ograničenja. Da bi održao važeći IR-SE, pilot mora da nastavi da ispunjava medicinske uslove i da redovno leti kako bi održao svoje letačke veštine, u skladu sa EASA propisima. Pored toga, od nosioca IR-SE se može zahtevati da dobije dodatne sertifikate i ovlašćenja, kao što je ovlašćenje za tip za određeni tip aviona, u zavisnosti od tipa aviona kojim planira da leti u instrumentalnim uslovima (IMC).
Instrument Rating - Multi Engine (IR-ME) prema standardima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu (EASA) je sertifikat koji omogućava pilotu da leti višemotornim avionom u instrumentalnim meteorološkim uslovima (IMC).
Da bi pristupio kursu za IR-ME, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Kurs se sastoji iz dva modula koji mogu da se pohađaju odvojeno ili kombinovano.
Fond časova teorijske obuke je 160 (nastavni čas je 60 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Kompletna obuka za zvanje IR-ME traje 4 meseca, s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Nakon završetka obuke, kandidat će dobiti IR-ME i moći će leteti na višemotornim avionima u instrumentalnim uslovima (IMC) kao kapetan, uz određena ograničenja. Da bi održao važeći IR-ME, pilot mora da nastavi da ispunjava medicinske uslove i da redovno leti kako bi održao svoje letačke veštine, u skladu sa EASA propisima. Pored toga, od nosioca IR-SE se može zahtevati da dobije dodatne sertifikate i ovlašćenja, kao što je ovlašćenje za tip za određeni tip aviona, u zavisnosti od tipa aviona kojim planira da leti u instrumentalnim uslovima (IMC).
Dozvola instruktora letenja (FI) prema standardima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu (EASA) omogućava pilotu da podučava i sertifikuje druge pilote za sopstvene pilotske dozvole, uključujući licence privatnog pilota (PPL), licence komercijalnog pilota (CPL) i vazdušni transport Licence pilota (ATPL).
Da bi pristupio kursu za FI, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Napomena:
Kandidati za sertifikat instruktora letenja (FI) moraju da polože pre početka obuke za instruktore specifičnu proveru u letu sa instruktorom letenja (FI) koji je kvalifikovan u skladu sa FCL.905.FI(I) u periodu od šest meseci koji prethode početku obuke. Provera u letu pre početka obuke mora da se zasniva na proveri stručnosti za ovlašćenje za letenje na klasi i tipu, kako je definisano u Dodatku 9. ovog aneksa.
Plan obuke:
Kompletna obuka za ovu licencu traje 3 - 6 meseci s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Nakon završetka obuke, kandidat će dobiti FI i moći će podučavati i sertifikovati druge pilote za njihove pilotske dozvole, uz određena ograničenja. Da bi održao važeći FI, pilot mora da nastavi da ispunjava medicinske uslove i da redovno leti kako bi održao svoje letačke veštine, u skladu sa EASA propisima. Pored toga, od nosioca FI se može zahtevati da dobije dodatne sertifikate i ovlašćenja, kao što je ovlašćenje za tip (type rating) za određeni tip aviona, u zavisnosti od tipa aviona kojim planira da podučava i sertifikuje druge pilote.
Single Engine Piston Rating (SEP) je vrsta odobrenja licence privatnog pilota (PPL) ili licence komercijalnog pilota (CPL) koja omogućava pilotu da leti na klipnim avionima sa jednim motorom.
Da bi pristupio kursu za SEP, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Fond časova teorijske obuke je 15 (nastavni čas je 45 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Kompletna obuka za zvanje SEP traje 2 nedelje, s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Sertifikat SEP omogućava pilotima da upravljaju klipnim avionima sa jednim motorom za ličnu ili komercijalnu upotrebu i pruža osnovu za dobijanje dodatnih rejtinga, kao što su Multi Engine Pistom Rating (MEP) ili instrumentalni rejting (IFR).
Multi Engine Piston Rating (MEP) je vrsta odobrenja licence privatnog pilota (PPL) ili licence komercijalnog pilota (CPL) koja omogućava pilotu da leti na klipnim avionima sa više motora.
Da bi pristupio kursu za MEP, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Fond časova teorijske obuke je 15 (nastavni čas je 45 min). Ispiti iz predmeta teorijske nastave se vrše nakon završetka svakog od teorijskih predmeta.
Kompletna obuka za zvanje MEP traje 2 nedelje, s tim što uticaj meteorološkog faktora, doba godine, redovnost i angažovanje studenta tokom obuke mogu uticati na ukupno vreme trajanja obuke.
Kurs je uskladjen sa EASA pravilima, odnosno licence se izdaju po Part.FCL-u.
Sertifikat MEP omogućava pilotima da upravljaju višemotornim klipnim avionima za ličnu ili komercijalnu upotrebu i pruža osnovu za dobijanje dodatnih rejtinga, kao što je instrumentalni rejting (IFR) ili dozvola instruktora letenja (FI).
The Instrument Rating Instructor (IRI) rejting ovlašćuje instruktora letenja da obezbedi obuku za letenje po instrumentima i studentima odobrava ovlašćenje za instrumentalno letenje.
Da bi pristupio kursu za IRI, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Nakon ispunjavanja ovih zahteva i uspešnog izvođenja letova, pilot će moći da radi kao Instrument Rating Instructor. Ovaj rejting omogućava instruktorima letenja da sprovode obuku za letenje po instrumentima i odobre studentima ovlašćenje za instrumentalno letenje. To je suštinski rejting za instruktore koji žele da se specijalizuju za obuku instrumentalnog letenja i da svojim studentima pruže veštine i znanja neophodna za bezbedno upravljanje avionom u instrumentalnim meteorološkim uslovima.
The Class Rating Instructor (CRI) rejting omogućava pilotu da radi kao instruktor letenja, za as a flight instructor za određenu klasu aviona, kao što su jednomotorni ili višemotorni avioni.
Da bi pristupio kursu za CRI, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Nakon ispunjavanja ovih zahteva i uspešnog izvođenja letova, pilot će moći da radi kao Class Rating Instructor za određenu klasu aviona. Ovaj rejting omogućava pilotu da sprovodi obuku za letenje za ambiciozne pilote i omogućava dalji profesionalni razvoj u vazduhoplovnoj industriji.
The Night Qualification (NQ) je sertifikat koji potvrđuje stručnost pilota u noćnim letovima.
Da bi pristupio kursu za NQ, kandidat mora da ispuni sledeće uslove:
Plan obuke:
Dobijanjem NQ, pilot pokazuje svoju sposobnost da bezbedno upravlja avionom noću i poboljšava svoje mogućnosti zapošljavanja kao komercijalni pilot.