srpski english

Tandem skok oprema

Na ovim stranicama ćete moći da se informišete o opremi koja se koristi za Vaše tandem skokove kao i opremi koju nose instruktori na skoku. Takođe ćete moći da shvatite da je oprema koja se koristi veoma bezbedna i da se nije žalilo ni vremena ni novca kako bi se zadovoljio maksimalni kriterijum bezbednosti. Pažljivo pročitajte tekstove koji slede, jer smatramo da će i najveći skeptici i pesimisti nakon čitanja, prestati da se tako osećaju.

Dakle... Rešili ste da skočite, želite to iz sve snage, ali se dvoumite oko toga da li je oprema sigurna i da li će sve proteći u najboljem redu. Recimo da pretpostavimo najgori mogući scenario na skoku. Vi skačete iz aviona i putujete ogromnom brzinom ka zemlji. U momentu kada instruktor treba da otvori padobran, dešava se otkaz istog. Instruktor istog momenta pada u nesvest. I šta sad? Neminovna pogibija na najlepšem putovanju Vašeg života? Ne, naravno. Svaki padobranski sistem je opremljen sa dva padobrana (glavni i rezervni). U slučaju otkaza glavnog padobrana, instruktor će po proceduri otvoriti rezervni. Ali uovom slučaju je instruktor onesvešćen! Šta sad? Pa ništa. Takođe je većina padobranskih sistema (a OBAVEZNO tandem) opremljen sa tzv. AAD (Automatic Activation Device), marke "Cypres". A šta je njegova uloga? E, sad dolazimo do onog pravog. Zadatak "Cypres"-a je da na propisanoj visini (oko 600 metara, podesivo) u slučaju da oceni da je brzina propadanja veća od dozvoljene (što u navedenom slučaju itekako jeste), aktivira rezervni padobran. Možda ne baš savršeno bezbedno, ali ćete živi i verovatno nepovređeni sleteti sa onesvešćenim instruktorom. Iako je veoma iluzorno pričati o celoj ovoj situaciji jer se navedena priča ne graniči sa naučnom fantastikom, već upravo to i postaje. Dakle imate iskusnog čoveka sa više stotina skokova iza sebe i sertifikatom Tandem Master-a. Imate glavni padobran. Imate rezervni padobran. Imate "Cypres".
I više nego dovoljno.

cypres

NAPOMENA: Napominjemo da je ovaj slučaj krajnje izmišljeni da se nikada ali baš nikada nije dogodilo čak ni nešto slično, a kamoli isto ovom gore napisanom. Navedena "epizoda" je napisana samo kao najgori scenario skoka, kako bi razuverili one koji imaju i trunke sumnje u bezbednost ovog sistema.

 

Dakle pošto smo ustanovili da li je oprema koju koristite na skoku savršeno bezbedna da pogledamo i šta se to od opreme nosi na skok. Oprema koju koriste tandem instruktori je sledeća:

- Sistem veza koji nosite Vi i instruktor proizvodača "ParAAvis" Spirit Tandem,
- Rezervni padobran proizvodača "ParAAvis" Space 336 sq/ft koji nosi 230 kg,
- Glavni padobran proizvodača "Icarus Canopies" Tandem 365 sq/ft koji nosi 230 kg,
- Automat za otvaranje rezervnog padobrana "Cypres Tandem",
- Brile (padobranske naočare),
- Meka kaciga,
- Rukavice.

I dalje ne znate da li je to dovoljno veliko da Vam pruži bezbednost na skoku? Pa recimo da je glavna kupola veličine jednosobnog stana (oko 35 kvadrata). Čisto radi poređenja, većina padobranaca kod nas skače sa kupolama od 10 - 15 kvadrata. Oni jesu sami ali je površina čak i više od 3 puta manja nego što je Vi sa instruktorom imate. I savršeno bezbedno se prizemljuju.

icarusKupola (Glavni i rezervni padobran)
Delovi teksta koji ćete pročitati preuzet je sa web sajta proizvodača glavne kupole koju Vi nosite na skoku "Icarus Canopies":

tandemicarus"Pre 11 godina 11 napravili smo rektangularni ZP (Zero Porosity - Nulta poroznost materijala) tandem. Originalni Icarus Tandem je prodat dobro iako je i napravljen na tržištupre nego što je bilo koji drugi proizvođač napravio ZP tandem. Od tada se napravilo stotine Icarus eliptičnih tandem kupola. 1998.godine padobrani su odobreni od strane 3 od 5 sertifikovanih tandem komisija, koji kontrolišu tandem opremu u SAD. To je jedini padobran koji je odobren od strane komisije, a danije rađen u saradnji sa korisnicima tandema i vlasnicima firmi.
Cela naša filozofija je bila da se proizvede padobran industrijskih performansi. Ostali proizvodači preporučuju ili čak ograničavaju broj skokova sa njihovom kupolom na oko 600 skokova. Naš cilj je da padobran izdrži 2.000 skokova. Do sada smo imali mnogo "Icarus" Tandema koji su prešli granicu od 2.000 skokova, u kojima još ima života i koji se ponašaju u letu kao novi. Tokom testova težine postepeno smo povećavali težinu i brzinu i na kraju bacili težinu od 400 kg pri brzini od 400 km/čas, ekvivalent za četiri čoveka u punoj brzini. Oprema za merenje je pokazala da je totalno opterećenje na padobranu bilo 4,5 tone. Padobran se otvorio savršeno bez oštećenja."

cestitkeDakle, kao što možete da primetite, bezbednost na padobranu kojim skačete je nemerljiva, što garantuje i sam proizvodač. U toku skoka opterećenje na padobranu će (zavisno od Vaše težine) biti 230 kg u najgorem slučaju pri brzini od 200 km/čas, što je upola manja vrednost od testirane. Što se rezervnog padobrana tiče, to je takode bezbedno do te mere, da ukoliko i dode do otkaza padobrana, TM ce otvoriti rezervni padobran po proceduri. Površina tog padobrana je nešto manja nego glavne kupole (svega 1-2 kvadrata), tako da u slučaju "Ne daj Bože" , nećete ni osetiti bilo kakvu razliku. Verovatno nećete ni primetiti da je nešto krenulo naopako uopšte. A što se automata tice...To je posebna priča. Dovoljno je samo reći da firma koja ga proizvodi postoji vec 10 godina u ovom sportu i da ima 100% učinak. "Cypres" nije BUKVALNO NIKAD zakaz